Sabtu, 21 September 2013

Akhramsyah dengan slogan Hidup Melayu

AKHRAMSYAH Muammar Ubaidah Sanusi muncul dengan tiba-tiba sebagai calon pencabar penyandang jawatan Ketua Pemuda Umno.

Sebelum ini orang hanya melihat Khairy Jamaluddin satu-satunya pemimpin muda yang berkaliber dan sukar dicabar. Tetapi dengan munculnya Akhramsyah dengan slogan "Hidup Melayu" telah mengubah senario politik pemuda.
Akhramsyah Sanusi

Khairy masih kelihatan gagah dan sukar digugat; tapi cabaran Akhramsyah tidak boleh diambil mudah. Dengan latarbelakangnya yang berpendidikkan tinggi dan anak kepada seorang bekas pemimpin Umno, Tan Sri Sanusi Junid, auranya boleh menarik dan memikat ahli pemuda.

Bapanya, Tan Sri Sanusi adalah bekas pemimpin Umno yang penting dan memainkan peranan utama di era Tun Dr Mahathir Mohamad. Pernah menjadi Setiausaha Agung Umno dan Naib Presiden. Seorang bekas menteri yang banyak idea-idea kreatif dan unik. Seorang pemidato hebat yang sukar ditandingi hingga sekarang.

Dan juga seorang sahabat dan musuh ketat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Apakah Akhram ada mempunyai bakat dan kebolehan seperti bapanya ? Jika jawabannya, Ya, dia akan menjadi pemimpin penting masa depan Umno.

Langkahnya bertanding jawatan Ketua Pemuda hanyalah satu permulaan untuk menuju perjalanan yang lebih jauh. Kalah atau menang, kemaraan Akhram dalam politik Umno tidak boleh disekat lagi seolah sudah kelihatan cahaya di hujung terowong.

Tambah manis lagi dengan populariti Mukhriz Mahathir yang bakal menjadi Naib Presiden Umno menjadikan keduanya bagaikan pasangan mantap pemimpin muda Umno dengan slogan "Hidup Melayu".

Kepada Mukhriz dan Akhram - lawan jangan tak lawan !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan